2020. február 18., kedd

Segítség, esküvőm lesz!

   Egy-egy esküvői megbeszélésen rengeteget beszélek a párokkal és sokszor ismétlem el ugyanazt, ezért úgy döntöttem, hogy a tapasztalataimat összeszedem egy csokorba.
Magyarországon évente nagyjából 50.000 pár mondja ki a boldogító igent. 
Mára lassan törlődik az esküvő szezon fogalom, mivel napjainkban már egész évben tartanak esküvőket. Van, akinek kifejezetten álma a téli esküvő. Valóban megvan a bája annak is, de azért még még mindig a nyári időpontok a leggyakoribbak.




 A  Nagy Nap szervezésére nem azért kell egy év, mert annyi a feladat, hogy ennyi időbe telik megszervezni, hanem azért, mert a legnépszerűbb szolgáltatók minimum egy évre már le vannak foglalva. Nagyon sok múlik a részleteken és aki a tökéletességre törekszik, az bizony előre gondolkodik.



    Mind közül a legfontosabb a helyszín, ezért ha van egy hely, ahol megálmodtátok az esküvőtöket, akkor azt kell felkeresni először, időpontot egyeztetni és ahhoz szervezni a többi szolgáltatót. 



A második helyen említeném a fotós és- videós szekciót. A párok természetesen mindenen igyekeznek spórolni, de a felvételeken, ami az egész napból tényleg örökre megmarad, azon nem érdemes. Sok jó szakember van, de azok közül is meg kell találni azokat, akikkel Ti szeretnétek együtt dolgozni. Nem csak a munka minősége számít, hanem a szolgáltató személyisége, stílusa, kora és neme is.



 A forgatókönyv főbb részei:

- A készülődést nem mindenki kéri megörökíteni, pedig pár hangulatos kép innen nagyon jól mutat az album elején, keretet ad neki.














- Az első pillantás vagy First look: A pár akkor látja meg egymást először talpig ünneplőben. Az első legboldogabb pillanat a napban, érzelmes felvételek szoktak születni.


- Polgári szertartás: Mindenképpen nézzétek meg a helyszínt a saját szemetekkel, főleg beltér esetén. Olyan régimódi, lelakott, komor, sötét helyszínek vannak, hogy sokszor majdnem elsírom magam.
A kültéri szertartás a legszebb, de mindig legyen B tervetek! Az anyakönyvvezető személye se mindegy. Volt szerencsém már hadaróshoz, kapkodóshoz, megfeledkezőshöz, érdektelenül beszélőshöz. Ezt azért egy személyes találkozón fel lehet mérni.



Egy jó tanács: A szertartáson a szülőköszöntő vágott virág legyen, ne cserepes. Tudom, hogy az tovább megmarad, de egy színes csokor virágnál nincs szebb. 


- Templomi szertartás: Őszintén szólva, amikor csak polgári szertartás van, mindig van egy kis hiányérzetem. Annyira ünnepélyes a templomban is kimondani az igent, ne hagyjátok ki!




Az este: vacsora,nyitótánc, buli, tortavágás, menyecsketánc. Elég sok esemény és mi végig ugrásban kell legyünk, ha történik valami. Reggeltől kezdve 16 órán át követjük minden mozdulatotokat. Nem kis állóképesség kell hozzá, ahogy  Nektek sem, ezért érdemes edzeni előtte hetente legalább kétszer. Pilates; Jóga; Callanetics; TRX ; futás, ez mind kiváló állóképességet ad.

Ha nem vagytok a parkett ördögei, akkor is fektessetek a nyitótáncba több energiát. Az adja meg az este színvonalát és van időtök a nagy nap előtt betanulni bármit. Ahogy ott táncoltok aznap este, sok mindent elárul rólatok. Mutassátok meg, hogy szántok időt egymásra és többre törekedtek!




Játékok: Arra szolgál, hogy jobban bevonjuk a násznépet az eseményekbe. Ma már nem akkora divat, de ha már játszotok, nagyon max. 3 félét az este folyamán.  

-Kreatív: A kedvenc részem. Régen az esküvő napjába zsúfolták bele, napközben a legerősebb fényviszonyok között kényszermegoldásként. Ma már szerencsére igényesebb a hozzáállás és egy teljesen másik nap nyugalomban, a legideálisabb fényviszonyok között fotózzuk a párt. Fontos, hogy naplemente előtt pár órával a lágy fényeket használva dolgozzunk vagy egy hajnalon. Itt minden mozdulat számít, amit a fotós koordinál. Maximum 3 órát vesz igénybe.

Nagyon fontos:
- a fény iránya 
- a fény minősége
- a környezet
- a póz
- a pár kommunikációja
- a kommunikáció a párral
- az érzelmek kifejezése
- a természetesség







A következő nagyon fontos rész a zene: Zenekar vagy DJ? 
Ha igazán jó zenészeket szeretnétek, ahhoz nagyon zsebbe kell nyúlni. 
A DJ egy jóval gazdaságosabb és modernebb megoldás. 


Vőfély vagy ceremóniamester?
Manapság a ceremóniamester a leggyakoribb est koordináló. Egy elegáns úriember, aki nem ordibál, nem mond pajzán vicceket, nem keresi a feltűnést, csak pont akkor szólal meg, amikor kell és kézben tartja az egész napot. Ő kommunikál minden szolgáltatóval, nem a párnak kell bemenni a konyhára, hogy jöhet a torta. 


Sminkes: Rengeteg sminkes van, de nagy része nem elég jó. Nézzétek meg, kikkel dolgoznak a fotósok. Az egy jó alap lehet.




A gyűrű: Nézzetek jól körül! Vidéken ugyanaz a modell 50-100.000 Ft-tal olcsóbb, mint Pesten. Itt tudtok picit spórolni.


A ruha: Tudom, hogy soknak tűnik a bérleti díj, de nem hiába kerül annyiba. Olcsó húsnak híg a leve. Óriási minőségi különbség van a 100.000 Ft-ért megvarrattam és a 300.000 Ft-ért bérlem ruha között. 


Dekor, virágok, köszönőajándék: Lehet belőle itt-ott lecsípni, de ha kevés a dekoráció, nincs elég esküvői hangulatod. 
A köszönőajándék és az ültetőkártya ha ügyesen csinálod, lehet kettő az egyben. 


  
         

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése